Kunst Praktijk les 8: Portret tekenen

Kunst Praktijk les 8: Portret tekenen

In de tijd van de Renaissance werden er steeds meer portretten getekend en begonnen kunstenaars steeds realistischer te tekenen... 

De opdracht:

Maak een portret van jezelf. Maak een foto van je gezicht en probeer dat zo precies mogelijk na te tekenen. Maak natuurlijk eerst een proefje. 

Aanpak:

We kregen uitleg over de gezichtsverhoudingen. Zoals dat de ogen altijd bijna in het midden zitten in het hoofd. 
Een klein voorbeeldje hoe we het aan moesten pakken:
Als eerste tekende ik een cirkel, zodat je makkelijker het voorhoofd kon tekenen. Vervolgens zette ik een lijn in het midden van het hoofd. Daar kwamen de ogen... Op een gegeven moment werd het echt moeilijk om jezelf na te tekenen... Je moest letten op de positie van je neus, je mond, je oren noem maar op... De ogen vond ik ook heel lastig om te tekenen...

Eindresultaat:

Eerst had ik me volledig geconcentreerd op het maken van mijn hoofd... Dus dit is alleen mijn hoofd. Mijn excuses dat het niet goed te zien is...

Toen ik hiermee klaar was moest ik nog een Renaissance-thema toevoegen... Ik bedacht om een hoed erbij te tekenen met een heel lichtbruine achtergrond:

Ik ben het meest trots op het haar en de vorm van mijn hoofd. Het minste vind ik de ogen... Ze hadden nog wel iets meer uit elkaar gemoeten... De meeste mensen zien gelijk dat ik het ben dus ben ik helemaal tevreden!!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

KG les 2: Mesopotamië

KG les 3 - Egypte

KG Les 1: SMAAK ONDERZOEK