Kunst Praktijk les 7: Aquarel + Quote

Kunst Praktijk les 7: Aquarel + Quote

De opdracht:

In de middeleeuwen gebruikten ze vroeger heel veel soorten fonts. Ook maakten ze voor het eerst gebruik van Aquarelverf... Ga experimenteren met aquarelverf... Er zijn verschillende manieren waarmee je aquarel kan gebruiken: 
  • In combinatie met water
  • In combinatie met zout
  • In combinatie met bleek
Test alle drie methodes uit op een blaadje en kies welke methode je het mooist en het fijnst vindt. 
Als je weet welke methode je wilt gebruiken, kun je aan de slag met het soort kalligrafie dat je wilt gebruiken voor je quote. Ga ook hier weer experimenteren met verschillende materialen. Kies vervolgens het font wat je wilt gebruiken en schrijf een mooie quote op je papiertje met je gemaakte aquarel kunstwerk.

Aanpak:

Ik had wel eens vaker met aquarel gewerkt, maar niet met combinatie met zout of bleek... Dus de opdracht leek me best interessant! Ik had 3 blaadjes gekregen waarop ik de methodes kon uittesten. 

Dit is mijn proefje met het aquarelverf:

De methodes van links naar rechts: Chloor, Water, Zout.

Mijn kunstdocent had met verteld dat je ook houdbaarheidsfolie kunt gebruiken. Dus dat ging ik proberen. Dat was goed gelukt, dus mijn eindwerk van het aquarel-gedeelte was af.


Toen ging ik bezig met de kalligrafie... Ik ging veel experimenteren met materialen van potloden tot ecoline... Ik heb voor een speciale stift gekozen die de lijn dikker maakt als je harder gaat drukken. Zo kan ik de stelen in de letters gemakkelijk van dikte veranderen.

Eerst had ik natuurlijk wat geëxperimenteerd:

Ik heb vervolgens voor de zwarte letters gekozen.

Nu alleen de quote nog! Op dit moment was ik moe en ik had die nacht slecht geslapen... Dus koos ik ervoor om iets met luiheid of moe te doen... Toen had ik dit bedacht:

Eindresultaat:

Na alles te hebben geëxperimenteerd, na alle manieren te kiezen, heb ik uiteindelijk dit gemaakt:

Ik ben het meest trots op de achtergrond, omdat dat niet is uitgelopen en er zijn geen lichtere vlekken ontstaan. De letters zijn ook allemaal goed gelukt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

KG les 2: Mesopotamië

KG les 3 - Egypte

KG Les 1: SMAAK ONDERZOEK