Kunst praktijk les 6: Monnikenletters (Romaans)

Kunst praktijk les 6: Monnikenletters (Romaans)

De opdracht:

Maak van de eerste letter van je voornaam een monnikenletter. Je mag ze zelf versieren zoals je wilt. Kies een thema en maak er een mooi kunstwerk van!

Aanpak:

 Mijn aanpak hierop was eenvoudig: Ik heet natuurlijk Dian, dus ik moest de letter D maken. Ik had op Pinterest gezocht voor een paar ideeën en vond een boom met blaadjes in de vorm van de letter S. Ik wilde iets met een boom doen. Ik had toen op dat moment besloten dat het thema "Natuur" moest worden. Dus heb ik dit gemaakt:

Resultaat:



De boom die ik heb getekend is redelijk smal. Dat heb ik gedaan zodat ik nog wat ruimte over laat voor een beetje leegte. Ik wilde mijn tekening niet al te druk maken. De kleine blaadjes vormen samen met de boom de letter D. Ik heb een heel klein beetje ruimte overgelaten, zodat je de letter meer naar voren ziet komen. Op een gegeven moment had ik de letter af en dacht ik dat er meer in de tekening moest. Dus besloot ik de boom in de grond te laten maken met een meer of riviertje. Ik heb de zon ook in de linkerhoek gemaakt en in de rechterbovenhoek nog een soort palm/confettiachtige boom getekend. Waar ik het meest trots op ben is hoe ik in deze tekening toch nog duidelijk de letter D naar voren kon laten komen. Het was veel werk, maar dan heb je ook wat toch?

Reacties

Populaire posts van deze blog

KG les 2: Mesopotamië

KG les 3 - Egypte

KG Les 1: SMAAK ONDERZOEK