Kunst praktijk les 5: Rijksmuseum

Kunst praktijk les 5: Rijksmuseum

Met school gaan wij op excursie naar het rijksmuseum en wij hebben de volgende opdracht gekregen:

De opdracht:

De opdracht is dat we een schilderij of kunstwerk moeten zoeken op de website van rijksmuseum studio. Ik heb dit schilderij gekozen: 


Ik ben hiervoor snel naar de Albert Heijn gefietst voor druiven. De Albert Heijn had geen blauwe druiven meer, dus heb ik maar rode druiven gehaald. Het schroefje waar het trosje aanhangt, is bij mijn versie een schroef uit een oude ezel. Het touw had school nog in de voorraadkast. Zo heb ik alles kunnen vinden wat ik nodig had voor mijn kunstwerkje!

Ik heb de schroef door een wit kartonnen platform gedrukt en een tros aan het touwtje gehangen. Het is er zo uitkomen te zien:


Ik ben tevreden over het concept, alleen het licht is niet goed gelukt. Ik wilde het aanpassen in Photoshop, maar mijn Photoshop werkt niet... 

Reacties

Populaire posts van deze blog

KG les 2: Mesopotamië

KG les 3 - Egypte

KG Les 1: SMAAK ONDERZOEK