KG les 4: Fotografie

KG les 4: Fotografie

Opdracht:

Kies 6 verschillende werken die jou op 1 of andere manier aanspreken; je hoeft ze dus niet perse mooi te vinden. De werken die jij kiest komen van 3 verschillende locaties; dus niet alle werken van 1 locatie kiezen.

Van elke foto maak je een foto en je beschrijft de volgende aspecten:
- Titel
- Fotograaf
- Beschrijf de foto; wat zie je
- Hoe vind jij dat de fotograaf het thema ‘Wie ben ik’ in zijn werk heeft verwerkt, geef korte toelichting/uitleg
- Waarom heb je deze foto gekozen?


1: Geen titel - Jim Sumkay

In deze foto zie je een blinde vrouw met haar blindengeleidehond suppen. Dat is nogal riskant als je blind bent. Je moet dan echt de volle vertrouwen in je hond hebben. De vrouw lijkt het niet moeilijk te hebben. 

Ik denk dat de fotograaf het thema heeft verwerkt met de gedachte dat de vrouw toch nog alles wilt doen terwijl ze blind is. Ze wil niet opgeven.

Ik heb deze foto gekozen, omdat ik dit zo bijzonder vind, als ik dit in het echt had gezien had ik zelf een foto gemaakt en naar het festival toegestuurd.


2: Gelske - Tryntsje Nauta

In deze foto zie je een grote, lege en grijze stal met wat hooi en 2 koeien. 1 van de koeien lijkt op een pasgeboren kalf. Het zonlicht schijnt op het pasgeboren kalfje, zodat het kalfje extra opvalt.

De kalf is net geboren. Daarmee zou de kalt misschien kunnen denken: "Wie ben ik? Waar ben ik?"

Ik heb deze foto gekozen, omdat het qua licht en positie goed is opgesteld. Ook is de foto mooi strak. Daar hou ik van!

Reacties

Populaire posts van deze blog

KG les 2: Mesopotamië

KG les 3 - Egypte

KG Les 1: SMAAK ONDERZOEK